5 Şubat 2014 Çarşamba

Theraline Emzirme Yastığı

Oğlumu Almanya'da doğurduğumda hastanede bu yastıklardan oradaki kullanım için veriyorlardı. Emzirirken çok faydasını görmüştüm. Kerem'de alamamıştım. Almanya'dayken alayım Türkiye'ye getiririm diyordum fakat baktım ki baya büyükmüş. O zamanlar Türkiye'dede hiç bir yerde bulamamıştım. Böylelikle kalmıştı. Bu sefer hamile kaldıktan sonra yine baya bir araştırdım internette ve Alman fizyoterapistler tarafından geliştirilmiş Theraline yastıklarına rastladım. Almanya'da en çok bu markanın emzirme yastıkları satılıyormuş.
'Ne gerek var böyle bir şeye, normal yastıkta koyarsın' diyenler var. Bende ilk başlarda ne kadar faydalı olabileceğini düşünememiştim.
Öncelikle hamileliğin 6. ayından itibaren karnın iyice büyümeye başlamasıyla rahat bir yatış pozisyonu bulmakta zorlaşmaktadır. Sırtüstü yatmak çok iyi olmadığı için (bebeğe oksijen gitmesini zorlaşmaktadır) genellikle yan yatmanız gerekmektedir. Ben kafamın altına 2 yastık karnımın altına bir yastık ve bacağımın altına da 1-2 yastık koyarak yatardım. :) Fakat bir emzirme yastığım olsaydı bu kadar yastığa da gerek kalmayacaktı. :)
Lakin asıl faydasını bebeğiniz doğduktan sonra göreceksiniz. Emzirme yastığını kullanarak bebeğinizi emzirirken omuz ve bel tutulmalarını önleyebilirsiniz. Genellikle yanlış emzirme tekniği yanlış duruştan da kaynaklanmaktadır. Bu durum da meme ucu çatlakların oluşumuna neden olabilmektedir. Emzirme yastığı rahat oturmanızı sağladığı için bu sorunların da oluşumu önlenebilmektedir. Ayrıca ileride bu yastıkların sayesinde bebeğinize oturma alışkanlığını da kazandırabilirsiniz.
İnternet'te çeşitli emzirme yastığı modelleri bulunmaktadır ama bana sorarsanız mikroperl dolgulu yastıkları tercih edin. Çünkü bunlar her türlü pozisyona kolaylıkla uyum sağlayabilmektedir. Bazı modelleri sadece emzirirken kullanabilirsiniz fakat mikroperl dolgulu yastıkları daha bebeğiniz doğmadan kullanmaya başlayabilirsiniz.
Theraline yastıkların kılıfı yıkayabilmeniz için çıkmaktadır. Yastıkta da fermuar bulunmaktadır. Eğer dolgusu fazla geldiyse böylelikle azaltabilirsiniz.
Ben Theraline High Endi modelini aldım. Link'i aşağıda.
Theraline Emzirme Yastığı

Kerem'de bu yastığa bayıldı. :)

Ayrıca YouTube'da bir video buldum. Almanca fakat yazılar o kadar önemli değil. Yastığın çeşitli kullanım şekilleri gösterilmiştir.

Umarım yazım faydalı olmuştur.

Hoşçakalın!

1 yorum:

  1. Merhaba,

    yazı için teşekkürler.

    fiyatları da araştırmak gerekiyor, % 40 dan fazla fiyat farkı var. buyrun bakın http://www.bumudur.com/bebek/g/l/theraline-emzirme-yastigi-pembe-buket.html

    YanıtlaSil