4 Şubat 2014 Salı

Mutfak Işleri Için Gerekli Aletler

Ben evlenmeden önce anneme evi toplamak dışında başka işlere karışmazdım. Açıkçası yemek yapmak da çok ilgimi çekmezdi. Annemde bizi hiç zorlamazdı. Evlenirken tabii bir ev için nelerin gerekli olabileceği hakkında da hiç bilgim yoktu. Yine annem her şeyi benim için almıştı. Hatta aldıklarını görünce 'Napıcam ben bunları? Çok gereksiz.' dediğim de oldu. Fakat şimdi iyiki almış diyorum. :)
Şimdi benim için vazgeçilmez olan bir kaç ev aleti sıralayacağım.
  • Yumurta Pişirme Makinesi:
    Başlarda çok gereksiz diye düşündüğüm bu makineyi annem bana almıştı. Evlenene kadar hiç yumurta pişirmemiş veya kaynatmamış biri olarak bu makineyi nasıl kullanırım ki diyordum. Fakat bu alet işimi o kadar kolaylaştırıyor ki. Yumurtaları kaynatırken saate bakıp durmak zorunda kalmıyorsunuz. Rafadan yumurtayı yemeği hedeflerken tam pişmiş yumurtayla karşılaşma gibi sürprizlere uğramıyorsunuz. Çok pahalı bir şey olmak zorunda değil. Benimki de öyle tanınmış bir markadan değil ve 5 senedir sürekli kullanıyorum ve hala iyi çalışıyor. Fakat şuna dikkat etmek gerekir. Makine yumurtaların piştiğini haber ettikten sonra hemen yumurtaları çıkarıp bir kaç saniye soğuk suyun altına tutmak gerekir aksi takdirde yumurtalar o buharın içinde pişmeye devam eder.
    Sinbo Yumurta Pişirme Makinesi
  • Mikrodalga Fırını:
    Yaklaşık 15 sene önce annemlerin aldığını hatırlıyorum. Kardeşlerimle en çok kakaolu sütü ısıtmak için kullanırdık. :) Sonralarda Mikrodalga Fırının zararlı olduğu söylemleri ortaya çıktı. Evlendiğimden beri hep alışveriş listemde olan bu fırını anca geçenlerde alabildim. Çok araştırmıştım. Türkçe, Almanca ve İngilizce kaynaklı internet sitelerinde olası zararları hakkında yazılar okudum ve hepsinde aynı şey yazıyordu: Son yıllarda üretilenlerin zararlarının büyük oranda azaldığına dayalı bir çok araştırma yapılmıştır. Mikrodalga fırını karşıtları ısıtılan yiyeceklerin/içeceklerin vitaminini azalttığını söylüyorlar fakat araştırmacılar buna karşılık yüksek ısıda ocakta ısıtılan yiyeceklerin de aynı değişime uğrayabileceğini söylüyorlar.
    Açıkçası aldığımdan beri benim işimi çok kolaylaştırdı. Isıttığım yemeğin başında beklemektense o arada başka işlerle uğraşabiliyorum. Ben Samsung'un bu modelini aldım.
    Samsung Mikrodalga Fırını
  • El Blender Seti:
    Benim basit bir el blenderım vardı. Onuda sadece çorbalar, ayran veya milkshake yapmak için kullanıyordum. Geçenlerde süpürge aldığımda yanında hediye olarak Breville'in el blender seti geldi. Bu zamana kadar böyle bir set almadığıma pişman oldum. Soğan doğramaktan nefret ederim. Hatta bir ara üşengeçliğimden tarhana çorbası pişirirken içine soğan doğramak yerine sarımsak doğramıştım. :) Ama fark ettim ki sarımsak tarhana çorbasına daha güzel bir lezzet veriyormuş. Fakat bu ayrı bir hikaye. :) Breville de hoşuma giden çok yer kaplamaması. En gerekli parçalar mevcut. Bir set çok parçalı oldu mu da koyacak yer sorun oluyor bence ve çoğu zamanda yarısı bile kullanılmıyor. Tabii daha uygun modellerde var. Benim seçeneğim yoktu. Fakat araştırdıktan sonra da Breville'in çok iyi bir marka olduğunu öğrendim.
    Breville El Blender Seti


  • Elektrikli Süpürge:
    Sadece mutfak için gerekli değil fakat bu konuda senelerce doğru süpürgeyi bulana kadar çok araştırdım. İlk süpürgemi babaannem almıştı. Siemens markaydı. Başlarda gayet iyi çalışıyordu. Sadece toz torbanın yarısından fazlası dolu olunca emiş gücü yarıya iniyordu. 2-3 yıl sonra ise emiş gücü iyice azaldı. Halı üzerine yapışan tüyleri elimle toplamak zorunda kalıyordum. Evler süpürülmüş gibi gelmiyordu. Aslında değiştirme zamanı gelmişti ama biraz daha idare edeyim derken 2-3 sene daha geçti. Eskişehir'e taşınınca canım annem ev hediyesi olarak süpürge almak istediğini söyledi. O zamana kadar zaten sürekli araştırıyordum fakat karar veremiyordum. Hem iyi  hem de ucuz olmalıydı :) Önceleri suyla çalışan bir süpürge alayım dedim ama kime sorduysam hep bir sene sonra emiş gücünün yarı yarıya indiğini öğrendim. Ayrıca süpürdükten sonra hemen haznesi temizlenmediğinde koku yaptığını duydum.
    İhlas süpürgelerini kullananlar da vardı etrafımda. Çok iyi diyorlardı ama açıkçası bana çok pahalı gelmişti ayrıca çok yer kapladığı için hoşuma gitmemişti.
    Annem bir kaç sene önce Miele marka süpürge almıştı ve o zamanda baya soruşturmuştu. Her yerde (Almanya'da) en sağlam marka olarak tanıttılar ve şiddetle o markayı tavsiye ettiler. Annem kaç sene kullandıktan sonra hala ilk günkü gibi çektiğini söyledi. Ki annem çok titiz olduğu için çok sık kullanır. Ayrıca Almanya'daki evimiz 4 katlı olunca düşünün artık ne kadar uzun kullanıldığını. Almanya'da her yerde satılıyordu fakat Türkiye'deki mağazalarda görmemiştim hiç. Bende internet üzerinden almaya karar verdim. Toz alerjim olduğu için HEPA filtreli bir model istiyordum. Aylar süren araştırmalarımın sonunda (annem ara sıra 'kızım hala süpürge beğenemedin mi?' diyordu :) ) Miele S8390'a karar verdim. En uygun www.evmanya.com 'daydı. Ayrıca El Blender Setide hediye olarak veriliyordu.
    Miele S8390
Hemen sipariş verdim. Gelmesi bir hafta bile sürmedi. Gelir gelmez hemen denedim tabii. 'Allah'ım ben bugüne kadar hiç süpürmemişim.' dedim. Oturma odasına krem rengi halımız var. Üzerine hep tozlar yapışırdı ve bugüne kadar sadece halıyı silerek o tozları çıkarabiliyordum. Fakat Miele'yle süpürdükten sonra aynı yıkanmadan gelmiş gibi parlıyordu. :) Ayrıca bu süpürgede ek kafaları da kullanmaya başladım. Diğer süpürgemde de vardı fakat onlar biraz farklıydı ve pek kullanışlı da değildi. Bu yüzden hiç kullanmamıştım. Fotoda gördüğünüz en sağdaki kafayla rafların ve TV'nin üzerindeki tozları kolayca çektirebilirsiniz.
(Islak bezle erişemediğiniz yerler oluyor.) En soldaki kafayla ise koltukları süpürebilirsiniz. Üsteki kafayla da dar araları.
İlk zamanlar neredeyse her gün evleri süpürüyordum ve sabırsızlıkla evlerin tozlanmasını bekliyordum. :)
Ayrıca süpürgenin hafif olması ve fazla yer almaması çok büyük bir avantaj. Hele ki benim gibi küçük bir evde oturuyorsanız. Beni ama en çok hayrete düşüren tarafı ise, toz torbasının dolu olmasına rağmen
emiş gücünün hiç bir şekilde azalmaması. Tabii eğer toz alerjiniz yoksa daha uygun modellere de bakabilirsiniz. İnanın bana bütün Miele modelleri gerçekten çok iyi. Aldığınıza pişman olmayacaksınız!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder