5 Şubat 2014 Çarşamba

Fırında Kabak Tatlısı

Geçen gün ilk kez bu tatlıyı denedim. Önceden hiç sevmezdim ama bir kaç sene önce eltimin yaptığını yediğimde bayılmıştım. Fırında yaptığını söylemişti. Beceremem diye hiç denemeye de kalkışmamıştım. Ama çok kolaymış aslında. :) Ben markette yaklaşık 1 kiloluk olarak paketlenmiş kabaklardan almıştım.

Malzemeler:

  • 1 kg kabak
  • 1 buçuk sb şeker (ben tatlı sevdiğim için 2 sb koydum)
  • dövülmüş ceviz
  • isteğe göre susam, hindistan cevizi
Yapılışı:
  1. Önce kabakları yıkayın ve küçük parçalara doğrayın.
  2. Kabakları bir tencereye koyarak üzerine şekeri ekleyin ve en az 3-4 saat bekletin.
  3. Kabaklar bu arada sulanacağı için hiç su eklemeden ocağa alıp 20 dakika pişirin.
  4. Sonra bir Borcam'a veya fırın tepsisine dökün ve fırında 200 derecede yaklaşık 15-20 dakika pişirin.
  5. Son olarak üzerine dövülmüş ceviz, susam veya hindistan cevizi serpin.
Afiyet olsun!
4 saat beklettikten sonra.



Pişirirken.

Borcam'a döktükten sonra.
Son hali...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder