1 Şubat 2014 Cumartesi

Karbonatın Faydaları

Eminim sizlerde benim gibi çevreden karbonatın bazı faydalarını duymuşsunuzdur. Koku giderici olduğunu, dişleri beyazlattığını, peeling olarak kullanıldığını ve mide yanmalarını giderdiğini duymuştum. Kendim karbonatı yüzüme peeling olarak kullandım ve ölü hücreleri temizlediğini farkettim. Fakat açık tenli olduğum için ve en ufak şeylerde hemen kızardığı için açıkçası uzun süreli kullanımının yüzümü tahriş etmesinden korktum. Dişlerimi de karbonatla ara sıra fırçaladım. Hamileliğimin ikinci ve üçüncü ayında sürekli mide bulantısı yaşadığım için dişlerimi ne fırçalayabildim ne de ağzımı suyla çalkalayabildim (Bir ara su bile içemiyordum!). Bunu her denediğimde öğürmeye başlıyordum. Belki bana öyle geliyor fakat dişlerim sanki sararmış gibi geldi bana geçenlerde baktığımda. Aslında çok diş sarartıcı bir şeyler de yemedim veya içmedim ama yineden öyle hissediyorum. Kimyasal içeren diş beyazlatıcı macunlar kullanmak karnımdaki bebeğime zarar verebileceğinden korktuğum için kullanmadım fakat karbonatı haftada bir kez kullanmaya düşünüyorum. Yinede dikkatli olmak gerek çünkü biliyorsunuz hamilelikte dişler çok hassas oluyor. 
Bir gece mide yanmasından uyuyamamıştım ve evde hiç bir mide ilacı kalmamıştı. İnternet'e girip araştırdığımda karbonatlı su önerildiğini gördüm ve denedim. Gerçekten anında kesiyor fakat burada da yine çok sık kullanmamak gerekir. Eğer böyle bir rahatsızlığınız varsa ve çok sık oluyorsa bir doktora görünmeniz daha doğru olacaktır.
Dünde kızartma yapmıştım ve mutfağı temizlediğim halde her yer hala kızartma kokuyordu. Bir ara annemden duymuştum karbonatın koku giderici olduğunu. Hadi deneyeyim dedim. Karbonatı çay tabağına koyduktan ve mutfak tezgahına bıraktıktan sonra yatmaya gittim. Sabah gidince bir baktım ki koku gitmiş. Şok oldum. 90m2'lik bir evde oturuyoruz ve kapıları kapatsam dahi koku her odaya yayılıyor. Ne zamandır bildiğim halde daha yeni denemeye fırsatım oldu. Keşke daha öncelerden 
deneseydim dedim. Balık kızartmalarından sonra günlerce çıkmazdı koku mutfaktan hatta çoğu zaman perdeleri yıkayarak kokudan kurtulmaya çalışırdım.
Aşağıda size İnternet'te bulduğum diğer faydalarını sıralayacağım:
  • Bir kutu açık karbonat kötü buzdolabı ya da oda kokusunu gidermeye yardımcı olur. Karbonatı sprey şişe içerisinde su ile karıştırarak ucuz ve basit bir oda parfümü elde edebilirsiniz.
  • Sadece fırında pişen yiyecekler için değil, ocakta yapılan yemekler için de karbonat kullanabilirsiniz.. Fasulyeyi ıslattığınız suya bir tutam karbonat attığınızda, mide gazına neden olan bileşikleri azaltmaya yardımcı olacaktır. Salça, domates sosu ve kahveye yine bir tutam eklenen karbonat içerisindeki asit miktarını azaltır. Aynı zamanda proteinleri parçalamaya yardımcı olduğu için etlerinizin yumuşacık olmasını sağlar.
  • Ucuz ve basit bir temizlik isteyenlere müjde! Koku giderici ve temizleyici özelliğe sahip karbonatı banyo ve mutfakta da gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz. Ayrıca diş macunları, koltukaltı deodorant ve roll-onlarda da bulunan karbonatı bir bardak suya ekleyip içine takma dişlerinizi koyabilirsiniz. Bu sayede üzerinde tortular ve plaklar temizlenecektir.
  • Çamaşır makinesinin deterjan gözüne yarım ölçek eklenen karbonat deterjanın etkisini arttırır. Durulama gözüne eklendiğinde ise çamaşırlardaki kötü kokuyu yok eder.
  • Banyo suyuna ekleyeceğiniz karbonat kuru cildinizin yumuşamasına yardımcı olur. Karbonat, güneş yanıklarına ve sivrisinek ısırıklarının yarattığı kaşıntıya da iyi gelir. Bir kabın dörtte üçüne karbonat, dörtte birine de su koyulup macun kıvamına gelene kadar karıştırıp kaşıntılı bölgeye uygulayabilirsiniz. Konuyla ilgili bir tedavi uyguluyorsanız doktora danışmanızı tavsiye ederiz.
  • Vaktınız kısıtlı, dışarı çıkmanız gerekiyor ve saçlarınız yeterince temiz değilse o zaman saçlarınızın dibine bir miktar karbonat dökün. Bütün yağı emip saçınızı hızla temizleyecektir.
  • Halılarda oluşan kokuları çıkarmak için bir kaç avuç karbonatı halının her yerine serpin ve 1-2 saat bekledikten sonra süpürün. 
  • Halı, koltuk veya elbise üzerine yağ damladığında yağ lekesinin üzerine karbonat dökün ve biraz ıslatın. 1-2 saat bekledikten sonra silin.
  • Tıkanan lavaboları açmak için bir su bardağı karbonatı dökün. Üzerine bir bardak sirkeyi dökün ve son olarak 2 litre kaynar suyu boşaltın. 
  • Dibi tutan tavalara karbonat döküp üzerine sıcak su dökün ve sabaha kadar bekletin. Temizlerken hiç zorlanmayacaksınız.
  • Kararmış gümüşlerinizi su ile macun hale getirilmiş karbonatla ovun. Rengi açılacaktır ve parlayacaktır.
Aslında şimdi blogum için bir kaç yazı daha yazayım diyordum fakat oğlum tatilde olduğu halde erkenden kalktı :) Tatilin verdiği heyecan herhalde. Bizde de böyle olmaz mıydı? :) Bu yüzden burada şimdilik noktayı koyuyorum.
Bir daha ki yazımda buluşmak dileğiyle...

Veeee son olarak:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder