9 Mayıs 2014 Cuma

Origami

Eğer 2-4 yaş arası bir çocuğunuz varsa ve onun TV önünde vakit geçirmesini istemiyorsanız, onu meşgul edecek sürekli yeni şeyler düşünmek zorundasınız.
Etkileşimli oyun bu yaşlardaki çocukların bilişsel ve dil gelişimleri için çok büyük bir önem taşımaktadır. Bu yüzden elinizden geldiği kadar çocuğunuzla onun gelişimini destekleyecek şekilde oyunlar oynamaya özen gösterin.
Önemli olan burada çocuğunuzla ne kadar vakit geçirdiğiniz değil, ne kadar kaliteli vakit geçirdiğiniz. Günümüzde artık internet sayesinde de bir sürü bilgiye ulaşabiliyoruz. Özellikle Maria Montessori'nin çocuklar için geliştirdiği etkinlikleri yapmanızı tavsiye ederim. Başka bir yazımda bu konuyu daha ayrıntılı olarak ele alacağım inşAllah.
Ama şimdi Origami'ye dönelim :). Kendim ara sıra yapıyordum fakat küçük diye Kerem'le hiç denememiştim daha. Fakat geçen gün niye yapmayalım ki dedim. Böylelikle hem ince motor kasları da gelişir. Çocuğun yaptığı 4/4'lük olmak zorunda değil ya.
Aşağıda yaptıklarımızı görebilirsiniz.

Önce tavşan yaptık:




Ortası hafif açık kalacak.

Önce öne doğru katlayın sonra aşağıdaki gibi arkaya doğru.




Veee tavşanımız bitti :)

Şimdi sırada kurbağalarımız var:


















Oğlumla yaparken gerçekten çok eğlendik :) Siz de deneyin derim. 
İyi katlamalar... :)

1 yorum:

  1. merhaba kübra hanım... güzel ve keyifli bir gün diliyorum... blogunuz çok güzel. güzel bir başlangıç yapmışsınız. ancak yazmayı bırakmışsınız. umarım devam edersiniz yazmaya..

    YanıtlaSil