2 Mayıs 2014 Cuma

Üç Aylar... Recep ayı ve Regaip Kandili...

Mayıs, ayların içinden en sevdiğim aydır. Bu sene de ne mübarek bir günle başladı. Allah'a şükür bir sene yine geçti ve bize 3 aylara girmek nasip oldu. Son yıllarda mübarek 3 aylar başladığında garip bir heyecan basar beni. Aslında sadece bu üç aylar içinde değil de hep yapmak gerekiyor fakat dünya koşuşturmasından sıyrılmak o kadar zor oluyor ki. Bu yüzden bu aylar, yaratıcımıza, ailemize, çocuklarımıza, milletimize ve bütün insanlığa karşı görev ve sorumluluklarımızı hatırlatmalı, hata, ihmal ve kusurlarımızdan dönmemize ve gaflet uykusundan uyanmamıza vesile olmalıdır. Aramızdaki çekişmeleri, şahsi menfaat hesaplarını ve basit düşünce farklılıklarını bertaraf etmeli; her zamandan daha çok muhtaç olduğumuz Yüce Dinimizin bizden ısrarla istediği; barış, hoşgörü, kardeşlik, birlik ve beraberliğimizin güçlenmesini, insani ve ahlaki meziyetlerin yeniden yeşermesini sağlamalıdır.
Bugün ise Regaib gecesi. Regaib, elde edilmesi arzu edilen değerler demektir. Bu mübarek gece, Yüce Allah kullarına bol bol rahmet ve mağfirette bulunduğu için bu adı almıştır.

Regaib Kandilini Nasıl Geçirmeliyiz?

1. Kur'an'ı Kerim okuyarak
2. Peygameberimiz (s.a.v.) 'in mübarek duası olan Cevşen-ül Kebiri okuyarak
3. Aile bireyleriyle birlikte günün mana ve ehemmiyeti hakkında sohbet ederek
4. Allah rızası için namaz kılarak
5. Hayatımızın geçmiş günleri ve yılları hakkında muhasebe yaparak
6. Günahlarımızın bağışlanması için Allah'tan af dileyerek
7. Sevgili Peygamberimize bol bol salat ve selam okuyarak
8. Dünya ve ahirete ait dileklerimiz için dua ederek
9. Hastaları, yaşlıları ziyaret ederek; yoksulları, öksüz ve yetimleri sevindirerek
10. Eş, dost ve yakınlarımızla tebrikleşerek
11. Dargın ve küskünleri barıştırarak


Bugünkü paylaşımımı bir yerde okuduğum bir yazıyla noktalamak istiyorum:

        "Durumdan vazife çıkarmak" diye bir tabir vardır. Hayatın seyriyle başımıza gelen durumlarda "vazifem nedir" diye düşünmek lazım. İnsan her olay karşısında dikilecek, ben ne yapacağım diyecek.
        Üç aylar geldi, ne yapacağız? Haydi, durumdan vazife çıkaralım; İslamiyet'i öğrenip yaşayacağız...
        Gençlik yıllarımda üç aylar girdiğinde kendime bir liste yapmıştım;
"NOKSANLARIM LİSTESİ"
        Kur'an'ı iyi okuyamıyordum. Kur'an öğreniyorum seti alıp onun üzerinde çalıştım. Çok uyuyordum, uykuyu azaltacağım diye karar aldım. Kitap okumayı artıracağım dedim. Yalnız kendimi aydınlatan bir lamba aldım, yatarken de kitap okudum. Yemeği azalttım. Çünkü dikkat edin, yemeği çok yiyince hemen uyunuz gelir.
         Üç ayların herkese sıhhat ve afiyetler getirmesini dilerim...
               
                                                                                         Hekimoğlu İsmail
                                                                                         5 Temmuz 2008

"Allahüme barik lena fi racebe ve şa'bane ve belliğna ramedan."
"Allah'ım! Recep ve Şaban'ı bize mübarek kıl ve bizi Ramazan'a ulaştır."
(Ahmed bin Hanbel, Müsned, 1/259)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder